Kinderopvang

Heijbergstraat 4
3055 PP Rotterdam
010-4182199

Peuteropvang de Speeltuin is een kleinschalige, professionele peuteropvang waar kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden kunnen komen spelen en ontwikkelen. Door de speelse, ontwikkelingsgerichte activiteiten in kleine groepjes worden alle kinderen gezien en gevolgd in hun ontwikkeling. Spelenderwijs ontdekken de kinderen de wereld, de kinderen mogen veel en moeten niks bij ons! Ieder kind is uniek en ons speelgoed- en activiteitenaanbod is hier dan ook op afgestemd. Bent u nieuwsgierig geworden? Loop gerust eens tussen 9u en 10u binnen om de sfeer te proeven en kennis te maken met Peuteropvang de Speeltuin.

Naast peuteropvang biedt KC De Heijberg ook andere vormen van opvang zoals buitenschoolse, tussenschoolse en voorschoolse opvang voor de leerlingen van de school in een leeftijd van 4 - 13 jaar. Op de website van KC De Heijberg vindt u meer informatie.

www.deheijberg.nl  →

Kindcentrum Emma

Directeur:
Iepko Weijdema

Hilleniussingel 23 (Hoofdvestiging)
3054 EX Rotterdam

A. v.d. Doeslaan 15
3054 EA Rotterdam
010-4189053

Met enthousiasme verwelkomen wij kinderen tussen twee en vier jaar op onze gezellige  Emmapeuterspeelzaal. Wij vinden het belangrijk dat uw kind vooral zichzelf kan zijn. Spelenderwijs leert het kind zijn eigen mogelijkheden te kennen wordt zelfstandiger en bewuster. Het spelend leren gaat daarna op een natuurlijke manier verder op Kindcentrum Emma in groep 1.

Leerlingen van Kindcentrum Emmaschool kunnen ook gebruik maken van buitenschoolse opvang (BSO). Elke werkdag na schooltijd kunnen zij bij ons terecht. En tussen de middag is er voor alle kinderen een pauze met overblijf (TSO).

www.kindcentrumemma.nl

Goede Herderschool - Peutergroep Kastanjeplein

Hoofdleidster:
Mevr. Jolande Azerki

Kastanjeplein 6
3053 CD Rotterdam
010-4229010

Onze missie is: leer de kinderen hun vleugels te ontdekken, zodat zij die kunnen uitslaan. We gaan uit van de behoefte van elk kind aan veiligheid en uitdaging, geborgenheid en ruimte. Door de eigenheid van het “peuter zijn” te gebruiken, willen wij ons aanbod zo afstemmen dat de kinderen zich veilig voelen om vanuit die veiligheid de wereld om hen heen te gaan ontdekken, waardoor zij zichzelf gaan ontwikkelen. Daarom is het van wezenlijk belang dat de samenwerking tussen ouders en peutergroep goed is:  door een goede relatie voelt een kind zich veilig en wordt gestimuleerd zich te ontplooien.

www.goede-herderschool.nl  →

Hildegaert Kindcentrum

Debussylaan 11
3055 TE Rotterdam
06-57271299

Hildegaert Kindcentrum
Met ingang van schooljaar 2024-2025 wordt onder één paraplu peuteropvang, onderwijs en buitenschoolse opvang intern aan de Hildegaertkinderen aangeboden. Daarbij kunnen we een eensluidende pedagogische lijn in het gebouw bewerkstelligen.

TSO
De leerlingen blijven op school over. Onder toezicht van de leerkracht eten de kinderen een broodje. Tijdens het buitenspelen is er toezicht door beroepskrachten.

BSO
Kinderen van de Hildegaertschool gaan dit schooljaar nog naar opvang BSO Terra ( 06 29 58 05 99 ), die geregeld wordt door Partou ( 088 23 57 550 ). De kinderen van de Hildegaert gaan in het nieuwe schooljaar naar de eigen opvang in ons gebouw.

Peuteropvang
In de school huurt Partou dit schooljaar nog een ruimte voor peuteropvang. Deze peuters hebben hun eigen ruimte en buiten een heerlijk plein om te spelen. De peuters gaan in het nieuwe schooljaar naar de eigen opvang in ons gebouw.
Er komen ook peuters van andere peuteropvanglocaties, zoals Kindergarden, 't Guppie en Hillegenoda's tuin naar de kleutergroepen op de Hildegaert.

Hildegaert.nl

“Vol vertrouwen vooruit"